Onze vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marja - WaarBenJij.nu Onze vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marja - WaarBenJij.nu

Onze vakantie is begonnen!

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

07 Januari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Woensdagavond 7 januari,

Het avondeten net achter de kiezen en t plan was om nog even buiten onder t genot van een Ankor biertje het 1e reisverslag uit te tikken. Helaas .... t bier was op! Dat moet je in Nederland niet mee maken maar hier kan t allemaal..
Gisteravond rond de klok van half zes eindelijk in ons Golden Mango Inn hotel gearriveerd. T warme welkom deed alle tegenslag meteen vergeten: De geplande vlucht naar Siem Reap was geannuleerd en we konden 5 uur later eindelijk uit Bangkok weg. Na een nacht niet slapen valt dat niet mee en toen tot overmaat van ramp mijn koffer door een andere reiziger was meegenomen, heb ik daar na uren onzekerheid wel een traantje om moeten laten. Maar goed, tis allemaal goed gekomen: vanochtend hebben we de koffer op t vliegveld opgehaald en kon de vakantie eindelijk beginnen!

Cambodja is nog meer dan Thailand het land van de glimlach. Mensen zijn hartelijk en erg vriendelijk. In t hotel ben je koning als klant: we kwamen vandaag bezweet en moe maar voldaan aan en meteen komen er van achter de receptie 2 heerlijk geurende natte doekjes. Zo attent!

Vandaag hebben we op 2 stalen rosjes een bezoek aan Angkor Wat, Angkor Thom met the Bayon en Ta Thom bezocht. De meeste toeristen doen dat in een tuktuk maar op de fiets heb je de vrijheid. In de bossen rondom de wats klinken soms hele harde schelle fluittonen. Het zullen een soort van cigales zijn zoals we ze in Frankrijk kennen. Deze soort heeft een irritantere toon, ik hoop voor de bewoners hier dat ze een uiltje knappen als t donker wordt.

Angkor Thom is een juweeltje! Het oerwoud verorberd bijna het geheel en geeft het een magische uitstraling. Mooi dat ze het geheel proberen te behouden voordat de natuur het opslurpt.
Angkor Wat is giga en goed onderhouden. Het Bayon in Angkor Thom is lekker rommelig maar ook prachtig met z'n vele boeddha hoofden.

In de namiddag wordt het druk langs de grachten rondom Angkor Wat. Cambodjaanse families eten er maaltjes van de stalletjes en apen proberen er een graantje van mee te pikken.
We zijn net voor donker thuis, zonder licht is het gevaarlijk in de chaos op straat.

We kijken terug op een enerverende eerste dag in Cambodja. Wat een prachtig land...

Warme groeten...