good morning - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marja - WaarBenJij.nu good morning - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marja - WaarBenJij.nu

good morning

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

23 Januari 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Vrijdag 23 januari, half 8 in de ochtend.

Hans luiert nog wat onder de klamboe maar eigenlijk zijn we vanochtend om 7 uur allebei alweer gewekt door t geronk van de terugkerende vissersbootjes op de rivier. S' avonds rond vijven vertrekken ze richting zee om daar hun netten uit te gooien.
Ik zit buiten op ons terras te genieten, de zon schijnt, de vogels fluiten, de bloemen geuren en zo af en toe vang ik een vlaag op van de eieren die ze aan t bakken zijn in de keuken.
Verrassend hoe goed ik hier slaap, wetende dat er ergens in onze kamer waarschijnlijk nog een joekel van een spin huist en ons bij tijd en wijle begluurt. ..
Toen we de kamer betrokken, viel mijn oog bij de eerste inspectie meteen al op dat beest: hij zat tussen de latjes van de louvredeurtjes van onze inbouwkast. Zooooo groot! Lichtelijke paniek bij mij; je kent dat.....ik wilde die spin dood! Maarrrr helaas, dat is niet gelukt. Hij is gevlucht door n kier bovenin de kast. Natuurlijk hebben Frank en Hans hun best gedaan maar dood was voor mij beter geweest. Ik kan zeggen dat ik zeer alert blijf en blij ben dat we onder een klamboe slapen! Ook hebben we vaak een hagedis op bezoek maar daar ben ik niet bang van. En een lieve huiskat die de kamer af en toe een extra inspectie geeft...

De boottocht gister was een leuke beleving, alhoewel we ons soms wel een echte papa en mama voelden tussen al die jongeren!
Natuurlijk moest ik al weer heel rap een plas: zal wel door al dat water komen. Maar daarvoor was de oplossing dit keer heel simpel: we hadden een plasstop! Het trapje werd aan de boot gehangen, iedereen kon zwemmen in het heldere water. Ik heb lekker tot mn middel aan t trapje gehangen en mn plas gedaan... Hans heeft heerlijk gezwommen.
Straks fietsen we , waarschijnlijk met Hans de eigenaar, een route door de omgeving. Hij wil de route op papier zetten.

wordt vervolgd.....

  • 23 Januari 2015 - 18:32

    Mari:

    aan t trapje gehangen en mn plas gedaan... !!!!

    Dat was geen GREEN PEACE momentje, toch ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5075

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Rondreis Cambodja

Landen bezocht: